fun quiz for myspace profile and blog

Lets101 - Online Dating

kenapa hati?  

Saturday, April 19, 2008


kenapa hati ini mesti berkata2? kenapa hati ini tak setenang dulu? kenapa hati ini perlu merintih kesedihan? kenapaaaaa? aku tak ada jawapan utk itu.. aku tak tahu kenapa dengan hati ini.. kenapa hati ini perlu rasa sebegitu rupa? apa yang hati ini inginkan sebenarnyer? aku tak pasti akan itu....

....hari ini 19/4/2008 pertama kali aku tengok bakal isteri dia... pertama kami bersua n bertentang mata... aku tak tahu apa yang aku rasa kini? gembira, sedih, sakit hati,bengang ataupun cemburu? entah ar.. aku tak faham dengan hati aku ni... apa yang aku inginkan sebenarnyer..

...pagi ni dia minta tolong aku hantarkan dia n bakal isteri dia (tunang) ke stesen bus sbb dia nk g klang beli rantai... disebabkan dia kwn aku shabat baik aku, aku bsedia utk membantu dia walau hati ni belum bersedia untuk bertemu dgn tunangnyer... aku pun g amik dia dulu kat umah kemudian g quarters tunang dia.. aku pun mulakan langkah aku utk bkenalan dgn tunangnyer.. sepanjang dalam perjalanan tu kami membisu seribu bahasa.. cuma dia dan tunang dia jer yang bersembang. tu pun kaku mungkin tak biasa dengan aku.. aku turut merasakan perjalanan ini terlalu jauh pada masa tu.. aku singgah bank jap sbb dia nk kuarkan duit.. smentara mnunggu dia kami bersembang dalam kete.. berbual apa yang patut jer.. tapi dah rasa mesra pulak.. leh bgelak ketawa bersama... mcm2 perasaan ketika itu... dalam hatiku berkata betapa bertuahnya dia(tunang) dapat memiliki 'dia' . malang dia bukan jodoh aku..

...petang ni atau malam bila dia dah balik dari klang, dia nak belanja aku makan kfc... aku tak pasti apakah aku masih mahu bertemu dengan mereka lg? aku tak tahu apakah aku masih blh bramah msra dengan dia? aku takut aku tak mampu buat smua tu....

...hati kuatkan dirimu.. tabahkan jiwamu untuk berhadapan dengan situasi ini... bila dia dah menjadi sahabatmu bererti bakal isteri dia juga sebahagian dari sahabatmu juga... hati percayalah pada dirimu sendiri.. pasti ada hikmah disebalik yang berlaku ini.. cekalkan hatimu.. pasti kau boleh lakukannya hati.. aku tahu hanya kau yang mampu!!!!


honey:-( lagu 'cinta dalam hati' nyanyian ungu khas untuk sahabatku..

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ kenapa hati?

Design by Amanda @ Blogger Buster