fun quiz for myspace profile and blog

Lets101 - Online Dating

Fail Meja  

Wednesday, July 28, 2010

Salam..

Aku baru terima fail meja dr bos harini.. Kebetulan bos masuk dan bawa fail meja utk semua staff Daerah Kuala Selangor.. Ada juga penambahan n pengurangan senarai tugas aku yg telah ditugaskan kepada staff lain.. Bila ada fail meja ni barulah nampak banyak tugas2 yang sepatutnya dilakukan.. Dan ada gak borang untuk diisi untuk tugas setiap hari yang kita lakukan.. Aku Begitu teruja dengan fail meja yg baru diterima.. Puas ar seharian mentelaah prosedur kerja2 yang patut aku lakukan mengikut step yang telah diberikan.. Cuma 1 kerja jer yg kurang minat untuk aku lakukan.. huhuhu.. Iaitu keratan akhbar.. Nk mengadap surat khabar adalah perkara yg paling aku x suka dan remeh sebenarnya sbb aku kurang suka membaca.. hehehe.. Ada ke patut dh ar keje library leh pulak x suka membaca.. Jangan salah faham yerk aku cuma x suka nk baca surat khabar jer.. Nak kena pilih tajuk2 tertentu untuk dijadikan koleksi keratan akhbar.. Keje yg selama ni aku memang harap bukan aku yang kena lakukan tapi kini dah tertera pada senarai tugas aku.. Jadi secara langsung aku bertanggungjawab dalam melaksakan tugas tersebut.. Mungkin ada hikmah semuanya untuk aku agar aku lebih peka kepada keadaan di sekeliling aku.. huhuhu.. Aku akan jalankan amanah yg telah diberikan ini.. AKu tidak akan mengabaikannya hanya kerana aku x suka.. Kerja adalah amanah.. Jadi JUST DO IT!

honey :-) Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur.

AddThis Social Bookmark Button


Menu Tengahari  

Monday, July 26, 2010


Menu tengahari aku hari ini.. Sambal tempe & ikan bilis, telur dadar n tauhu goreng.. nyummm2x sedapnyer.. Harini cuti ada ar pluang nk masak tp simple2 jer sbb br nk blaja kan.. huhuhu..
honey :-) "Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair."

AddThis Social Bookmark Button


Kejohanan Petanque Double Piala MDKS 2010  

Sunday, July 11, 2010



Salam 1 Malaysia...

Kejohanan Petanque (Double) Piala MDKS 2010 telah pun berakhir jam 1 petang td.. Perlawanan selama 2 hari iaitu pd 10 & 11 Julai 2010 di Arena Petanque MDKS di Stadium Kuala Selangor yang menyaksikan 23 pasukan wanita & 42 pasukan lelaki dari pelbagai jabatan, taman penduduk, sekolah, agensi swasta dan sebagainya yang menetap di Kuala Selangor.. Kami Perpustakaan hanya menghantar 2 pasukan sahaja yang terdiri dr kategori wanita iaitu aku (k.sel), kak sal(k.sel), Kak Suhaila (tg karang) & Salizah (sekinchan). Pada mulanya ini adalah permainan yang hanya suka2 je pd kami yang sememangnya x pernah mengenali permainan ini.. Jadi setiap petang seminggu yang lalu kami akan turun ke Stadium bagi membuat latihan dan belajar selok belok permainan ini dari Pakar2 Petanque MDKS.. Aku tak pernah membayangkan untuk bermain sehingga ke peringkat akhir.. Rasa mcm bermimpi pun ada.. Kami hanya 4 orang sahaja.. Jadi kamilah yang myokong ant. 1 sama lain.. Bila group A(aku & k.sal) main, Group B(k.su & salizah) akan menjadi pyokong kami. Begiu jugak sebaliknya.. Sekiranya kami sama2 tengah main tiada sapalah yang myokong kami. Tapi mujur ada team lain yg sudi memberi sokongan yang x thingga pada kami.. Terima kasih pd semua yang support team kami.. huhuhu..

...Alhamdulillah team A(aku & k.sal) berjaya sehingga ke peringkat akhir dan akhirnya kami dapat naib johan dalam kejohanan ini.. Kami kalah dengan SMK Seri Tanjung.. Perkara yang tak pernah kami fikir blh smpai ke peringkat ini.. Ini benar2 mgejutkan aku.. Sebab kami main bila disuruh main x pernah bertanya ini dh peringkat mana.. Jadi kami main dengan hati yang gembira walaupun kdg2 stress dengan pihak lwn.. Tapi kami maintain xda prasaan nk mrh dengan team kami sdiri walau ada yg slh.. Kami tetap sepakat n happy selalu.. Alih2 pagi td bila kami lawan dengan team dr MDKS A, kami menang tiba2 mereka kata pasni nak menentukan untuk johan & naib johan.. Apalagi terkejut ar.. Xtau plak kami blh smpai ke peringkat terakhir ni.. Igtkan banyak lg kami kena lwn.. Memang benar2 mengemparkan.. Ada gak dengar suara dr Cikgu(pgasas yg mpekenalkan Petanque di Kuala Selangor) yg x sangka Kami(Perpustakaan) blh smpai ke peringkat ini.. Apa2pun team Cikgu(SMK Seri Tanjung) menang sebagai JUARA..

...Aku ingin ucapkan terima kasih pada Salizah yang terus memberi sokongan tanpa henti dengan kehadirannya pagi tadi walaupun team B telah terkeluar pada malam semalam.. Walaupun hanya 1 org pyokong kami tetap terus bersemangat untuk meneruskan perjuangan kami.. Tidak lupa juga ribuan terima kasih khasnya smua krew2 MDKS yang banyak memberi tunjuk ajar & membimbing kami dalam permainan ini (Abg Rosmadi, Bob, Pakcik abah kpd bob, Syam, Cikgu Sri Tanjung dan semua bhgn teknikal yang terlibat semasa kejohanan berlangsung) dan yang paling penting adalah kepada group aku sendiri iaitu KAK SAL.. Terima kasih sesangat kerana sudi join dan jd partner aku.. Terima Kasih Terima Kasih Terima KAsih kerana kita telah berjaya melakukan yang TERBAIK dan mengharumkan nama PEPUSTAKAAN.. Terima Kasih untuk segalanya.. I love u so much.. muah3x.. huhuhu :-)

honey:-) Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur. Orang yang bijak mempelajari banyak perkara daripada musuhnya sendiri.

AddThis Social Bookmark Button


SeLamaT Hari LaHir Buat DIA  

Monday, July 5, 2010

Wishing you your happiest birthday yet
A birthday too special To ever forget.


So many wishes

So many smiles

Too many memories

Too few words


With one big Birthday

Happy Birthday!



It's your birthday and I can't be there

But I'll send you a special birthday wish and a little prayer

Have a happy birthday

I hope that all of your birthday wishes come true

May you have a great time today and find happiness in everything you do.



Happy Birthday form the heart

Cause that's where all great wishes start



Selamat Hari Lahir buat DIA yang ke 26 pada 5/7/2010.. Moga di hari lahir ini memberi sejuta makna dalan hidup DIA. Moga DIA sentiasa dalam keredhaan Allah SWT. Moga dipanjangkan umur n dimurahkan rezeki. Moga DIA berjaya dalam apa jua yang DIA lakukan.. Aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik buat DIA. Salam sayang dr honey :-)

AddThis Social Bookmark Button


Design by Amanda @ Blogger Buster