fun quiz for myspace profile and blog

Lets101 - Online Dating

DiSakiti Dan Menyakiti  

Sunday, October 17, 2010

Ya Allah, apalah yang aku buat ni? Asyik menyakiti n disakiti sahaja. Ya Allah, kenapalah hati ini begitu mengikutkan perasaan tanpa berfikir dengan waras? Napa aku x boleh nak kawal perasaan aku? Aku tak buat semua tu. Itu hanyalah rekaan semata2 untuk menyakiti hatinya.. Sungguh aku x lakukannya tapi hanya sekadar untuk rasa puas bila aku pernah disakiti.. Janganlah kau balas perbuatanku ini kerana aku x pernah melakukannya.. Aku hanya katakan sahaja tapi aku x buat semua tu.. Maafkan aku! Aku x mampu nk berterus terang padamu perkara yg sebenar. Aku cuma mahu balas apa yang kamu buat padaku. Terukkah aku??? Janganlah kau katakan yang aku ajar kau buat begini. Janganlah kau terus menyakiti hati ini yang x pernah sekalipun menyakiti hatimu dengan melakukan perkara yang selalu aku katakan.. Aku x buat semua itu. Kalaulah kau tau perkara yang sebenar adakah kau akan menyesal sekiranya kau sakiti hatiku selama ini? Memang banyak bezanya bila aku ingin menyakiti n membalas dendam pada kau. Aku akan gunakan "lelaki" untuk sakitkan hati kau. Tapi mereka2 tu x pernah sekalipun wujud n muncul dalam idupku. Kalau adapun cuma sorang dua jer.. Tapi kau xtau perkara sebenar. Malah aku juga yang akan disakiti semula. Mengapa aku lagi??? Janganlah kau belajar dari aku kerana aku x lakukan semua tu.. Adakah Dendam ini membawa padah kepada diriku sendiri? Ya Allah, bantulah aku untuk perbetulkan niat hatiku ini. Buangkanlah perasaan dendam yang bersarang dlm hatiku ini.. Berikanlah hati yang baru kepadaku sekiranya hatiku kini telah mati n hitam. Bantulah aku Ya Allah. Sesungguhnya aku x mampu nak ada perasaan seperti ini setiap hari. Sesungguhnya aku x mampu nak hadapinya lagi setiap hari.. Sampai bila semua ini iaitu perasaan disakiti n menyakiti akan berakhir? X layak ke aku untuk merasa bahagia walau untuk sementara waktu?


Andai kau tahu perkara sebenarnya...

honey:-( "Berfikir secara rasional tanpa dipengaruhi oleh naluri atau emosi merupakan satu cara menyelesaikan masalah yang paling berkesan" "Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah."

AddThis Social Bookmark Button


2 comments: to “ DiSakiti Dan Menyakiti

  • kuda hitam
    October 18, 2010 at 9:14 AM  

    sebenarnya persamaan antar sakiti n menyakiti agak sama cuma pabila kita di sakiti kita merasakan dirikita bagaikankan x memberi makna lagi pada orang yg menyakiti kita tapi mel.alui pengalaman saya yng terlah berkali2 di sakiti kerana terlau mempercayai yang insan yg kita puja menyangi kita padahal dia dah melupakan kita ini dari pengalaman saya sekadar berkongsing namun begitu saya merasa kan kalau dia boleh memahami awak sudah tentu awak jugak bolhe memahami macam mana awak memahami dia
    apa2 pn saya doakan agak perhubungan awak dengan dapat diselamat dari sahabatku

  • kesturi
    October 18, 2010 at 2:20 PM  

    salam honey ...

    kita sering mengharapkan dia akan faham apa yang kita rasa atau lalui ..kita juga berharap bila dia lalui apa yang kita rasa dia akan faham ..tp Allah jadikan insan ni dengan ragam dan kerenahnya ..dan semestinya cara fikir pn berbeza..belajar redha dengan setiap duga yg kita terima ..memang sakit tp percayalah ada kemanisan yang Allah sembunyikan ..akak yakin honey akan berjaya laluinya ... banyakkn zikir dan istighfar ... insyaAllah .

Design by Amanda @ Blogger Buster