fun quiz for myspace profile and blog

Lets101 - Online Dating

Eleven Hints For Life  

Saturday, December 17, 2011

1. It hurts to love someone and not be loved in return. But what is more painful is to love someone and never find the courage to let that person know how you feel.

2. A sad thing in life is when you meet someone who means a lot to you, only to find out in the end that it was never meant to be and you just have to let go.

3. The best kind of friend is the kind you can sit on a porch swing with, never say a word, and then walk away feeling like it was the best conversation you've ever had.

4. It's true that we don't know what we've got until we lose it, but it's also true that we don't know what we've been missing until it arrives.

5. It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone-but it takes a lifetime to forget someone.

6. Don't go for looks, they can deceive. Don't go for wealth, even that fades away. Go for someone who makes you smile because it takes only a smile to make a dark day seem bright.

7. Dream what you want to dream, go where you want to go, be what you want to be. Because you have only one life and one chance to do all the things you want to do.

8. Always put yourself in the other's shoes. If you feel that it hurts you, it probably hurts the person too.

9. A careless word may kindle strife. A cruel word may wreck a life. A timely word may level stress. But a loving word may heal and bless.

10. The happiest of people don't necessarily have the best of everything they just make the most of everything that comes along their way.

11. Love begins with a smile, grows with a kiss, ends with a tear. When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're the one smiling and everyone around you is crying.

AddThis Social Bookmark Button


Walaupun Jauh♥  

Friday, December 16, 2011


Walaupun jauh,saya tetap setia pada awak,
Walaupun jauh,hati saya tetap pada awak,
Walaupun jauh,saya tak pernah berhenti mencintai awak,

Walaupun jauh,saya sentiasa rindukan awak,
Walaupun jauh,saya ada sentiasa untuk awak♥


AddThis Social Bookmark Button


Rapuh – Opick  




Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu

honey :-) tenangnya hati bila dengar lagu ni...

AddThis Social Bookmark Button


Lirik Ombak Rindu  

Monday, December 12, 2011

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

honey:-) Akhirnya dapat gak tengok cter ni.. Memang terbaik!!!

AddThis Social Bookmark Button


Menangis lagi...  

Friday, December 9, 2011

AddThis Social Bookmark Button


Anak Buahku yang Pertama....  

Friday, December 2, 2011













Nama : Muhammad Ar-Rayyan Rizqin Bin Mohd Zulkifly

Tarikh Lahir : 21 November 2011 (2.38 a.m)
Tempat Lahir : Hospital Pusrawi,KL

AddThis Social Bookmark Button


Yang terkini...  

Thursday, November 17, 2011






vs






Hai semua...

Lama betul x menulis kat sini.. Bz yg teramat sangat dengan keje n study.. Asignment yg berlambak2 menyebabkan masa untuk menjenguk blog kwn2 pn semakin kurang... hehehe.. Tp still jenguk cuma lambat skit je...

...Sekarang ni aku mula sibuk dengan latihan bola tampar untuk pemilihan atlit Sukan Semalaysia Perpustakaan Awam.. Bola tampar ni mmg aku x pernah main pun n xtau pn macam mana nk main bola tampar... Tapi bila nama dah naik untuk latihan, aku g jela.. Bila selalu g latihan dapat ar ilmu skit tentang bola tampar ni.. Alhamdulillah, smuanya berjalan dengan lancar walaupun pada mulanya sakit2 kedua belah tangan aku ni gara2 bola tampar yg x pernah aku sentuh.. 2hari gak meraung kesakitan.. huhuhu... Lama2 ok dah... hehehe.. Futsal yang aku nk main xda lagi dengar khabar2 angin untuk latihan.. Ntah bila ar agaknya.. Ntah2 kalini xda futsal kot... Hurm... rindunya nk main futsal rindu nak tendang bola... huhuhuhu... Klu kena pilih 1 antara 2 sukan ni bola tampar vs futsal, hurm aku sendiri xtau nk pilih mana... Futsal sukan yang aku minat manakala bola tampar sukan yang mula aku pelajari... susah gak klu mcm ni... harap2 x perlu bt pilihan... hehehe...

...Mengenai keje pulak smuanya masih berjalan dengan baik... Kira ok ar! Seronok memang seronok... Berbeza ar dengan tempat yg lama cuma keje n tugas2 masih lagi sama.. Yang berbeza suasana n kawan2... hehehe... Yang penting kita enjoy!!!!

....Mengenai family pulak, aku bakal menerima orang baru dalam keluarga iaitu anak buah!! yeah... seronoknya... Kakak aku skrg ni ngah menunggu masa untuk bersalin je dalam bulan ni.. harap semuanya akan selamat.. x sabar nk tggu baby.. Tp 1 je yg aku x suka.. hurm... bakal jd makcik!! x sukanya.. aku x kira ar aku xnk jd mkcik still nk baby tu panggil kakak jugak.. masih lum leh trima yg aku bakal jd mkcik dh tua rupanya.... arghhhhhhh.. x mau.... nanti aku update pasal baby yg bakal dilahirkan yerk... mood excited skrg ni :-)

honey :-)
Jika hidup ini umpama fiksyen,
Akan ku tulis dengan penuh kebahagiaan,
Jika hidup ini umpama kanvas,
Akan ku lukis dengan penuh warna-warna keceriaan,
Namun hidup ini satu ketentuan,
Yang telah ditakdirkan buat kita,
Dan kita hanya lah insan kerdil yang hanya mampu merancang,
Namun Dia-lah yang akan menentukan,
Maka berdoalah, semoga kehidupan ini,
Dilimpahi rahmat dari-Nya...

AddThis Social Bookmark Button


Semua  

Friday, September 9, 2011

Aku beri semua rasa yang kau mahu

Aku beri dengan rasa yang ikhlas

Biar aku lelah tiada daya, kamu semangat aku

Biar aku hidup tanpa udara

Sungguh

Kamu terindah

Kamu tersayang

Kamu jiwa aku

Kamu cinta aku

Kerana kamu aku semakin kuat melangkah

Melangkah aku bukan kerana benci

Melangkah aku bukan kerana marah

Melangkah aku kerana rasa

Rasa yang kau beri

Yeah, jujur aku terluka

Namun aku tak akan kembali

Kembali merebut cinta kamu yang tak pasti

Aku mulai belajar hidup dengan semua rasa

Belajar untuk memahami

Belajar untuk menerima

Belajar untuk memaafkan

AddThis Social Bookmark Button


Jangan Bertengkar Lagi  

Friday, July 29, 2011

sadarkah kau kasih kelakuan kamu
sungguh sangat menyiksa aku
padahal ku beri apa yang kau mau
tapi kau tak mengerti aku

sakitnya hatiku dengan semua caramu
bila kau terus begini nanti ku bisa pergi

aku mohon sayangilah
diriku di dalam hidupmu
dan kamu jangan kasar-kasar lagi
dengarlah pujaan hati

aku mohon mengertilah
kita jangan bertengkar lagi
hadapi semua dengan dingin hati
dengarlah pujaan hati

aku mohon mengertilah
kita jangan bertengkar lagi
hadapi semua dengan dingin hati
dengarlah pujaan hati



AddThis Social Bookmark Button


Sebulan Sudah!  

Friday, May 27, 2011




25/5/2011 - Kini genap sebulan aku disini di tempat baru aku bekerja.. Alhamdulillah semua keadaan kat sini amat menyenangkanku. Aku dah mula menyesuaikan diri dengan suasana dan tempat kerja yang baru.. Ada kawan2 baru.. Semuanya seronok.. Harap keadaan ini akan sentiasa kekal begini.. Keseronokan untuk pergi bekerja kembali ada dalam diri ini.. Banyak ilmu baru aku pelajari dan aku dapat disini.. Hari pertama bekerja 'blur'.. hahaha.. Memang hari pertama mula bekerja kat sini aku blur sehari... huhuhu.. Bukan apa terkejut dengan suasana n pengguna kat sini.. hehehe.. Hari ke2 x blur dah tp masih terkejar2 untuk menyiapkan semua kerja yang tertangguh disini.. Update segala yg perlu diupdate.. hahaha.. Hari berikutnya semakin serasi! YESSSSS i can do it..


honey :-) 1 day akan aku berterima kasih pada kamu..

AddThis Social Bookmark Button


Rindu Setengah Mati....  

Sunday, May 22, 2011

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu


aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski telah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

AddThis Social Bookmark Button


Hari Akhir....  

Saturday, April 23, 2011




Harini hari akhir aku berkhidmat di Perpustakaan Daerah Kuala Selangor.. Berat hati ini nak melangkah pergi dari sini. Tapi apakan daya semuanya telah tertulis.. Aku harus pergi jua.. Semua tugasku telah aku serahkan. Segala ilmu yang aku tau aku telah turunkan sedikit sebanyak kepada kwn2ku disini.. Semoga mereka dapat manfaat darinya.. Barang2 aku pun dh siap kemas. Hanya tunggu masa je untuk melangkah pergi.. huhuhu... :-( Rumah sewa masih belum ketemu.. Harap malam ni cr teruslah dapat hendaknya.. Kena pindah cepat ni.. Minggu depan dh mula bertugas di tempat baru iaitu di Perpustakaan Klang. Harap aku dapat menyesuaikan diri di tempat baru nanti. Insyaallah..


...Aku pasti akan rindukan semua kwn2 ku disini. Aku x sempat nk jumpa mereka smua yg di cawangan,pekan dan juga desa.. Maaf yang aku pinta dari kalian semua.. Maaf atas segalanya sekiranya ada salah n silap yg menguris hati kamu semua.. Semoga dapat bertemu kembali di lain masa..


buat kak mis n dayah :- biar jauh di mata tp dekat dihati.. i will miss u all! jangan lupakan honey tau.. huhuhu..


honey :-( Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan.

AddThis Social Bookmark Button


Ketika Ini....  

Thursday, April 21, 2011

Menerima berita pertukaran adalah perkara yang amat mengejutkan buat sesiapa saja dan tidak terkecuali aku. Walaupun berita itu telah aku ketahui awal sehari tapi aku anggap ia satu harapan untuk aku memilih. Tapi apakan daya semua telah ditetapkan.. Menerima panggilan telefon dari HQ pada 19/4/2011 jam 4.30 petang setelah pulang dari menandatangani surat perjanjian pertukaran nama jual beli rumah bersama2 mak.. Aku dah pun beli rumah disini dan tiba2 dikejutkan dengan pertukaran tempat bekerja yang berkuatkuasa pada 25/4/2011 ini.. Masa tu hanya allah je tau perasaan aku. X dapat aku nk gambarkan dengan kata2 tapi cukup sekadar terdiam tanpa kata dan dengan lajunya airmata ini mengalir. tapi untuk apa aku sendiri tidak pasti. Gembirakah aku atau sebaliknya? Kak Sal n idris adalah orang pertama yg tau mengenai ini dari aku.. Mereka juga seperti aku. Ini adalah tempat pertama aku bekerja, disini juga aku bermula setelah 5 tahun aku berada disini seawal pembukaan pada 2007. Aku pasti akan rindukan semua ni.. Cukup sampai sini dulu.. Keadaan tidak baik sekarang ini.. huhuhu.. :-(


AddThis Social Bookmark Button


-HuRm-  

Wednesday, March 9, 2011

Salam...
Lama rasanya x menulis sesuatu disini.. Sebenarnya aku terlalu sibuk dengan pelajaran aku kini.. Sibuk mengejar due date untuk antar asignment n sibuk untuk study sebab nak test.. Sejak aku memulakan pengajian aku memang xda masa untuk mengupdate apa2 story. Aku masih x dapat nak menyesuaikan diriku untuk bekerja sambil belajar.. Banyak kerja2 di opis yang terbengkalai disebabkan study.. Aku pn xtau napa aku jd mcm 2 skali.. Mungkin aku xdapat nk adjust masa aku untuk bekerja n blaja.. Setiap minggu ada je discussion yang nk dibuat dalam i-class. Memang x tertanggung kalau ikutkan memang fed-up. Pernah gak rasa menyesal sambung belajar tapi ni semua adalah dugaan utk berjaya.. Ramai kawan2 yang masih memberi sokongan untuk meneruskannya walaupun ia terlalu rumit untuk dilalui. Macam2 masalah yg aku hadapi untuk belajar ni.. Tapi pengajian tetap perlu diteruskan.. Aku xnk sia2kan kos pengajian yang mak aku tanggung ni.. huhuhu... Semester 2 xtau ar masih mahu meneruskan ataupun x... hehehe..
...Sejak akhir2 ni banyak masalah yang aku hadapi yang kadang2 aku tanya diri ini KENAPA AKU? Masalah hati,jiwa n perasaan yang mungkin tiada penyudahnya.. I need to rest :-(
honey :-) adakalanya kita perlu MENANGIS agar kta tahu hidup ini bkn skdar KETAWA, &adakalanya kita perlu KETAWA agar kta tahu mhlnya nilai AIRMATA.bsyukur pd org yg MENYAKITI mu krn dia yg MENABAHKAN kamu,bsyukur pd org yg TAK MENGENDAHKAN kamu krn dia yg MEMUPUKmu BERDIKARI,bsyukur pd org yg MENJATUHKAN kamu krn dia yg MEMPERHEBATKAN kmampuanmu.bsyukur pd yang MENYIKSAmu krn dia yg menguji KESABARAN & KETABAHAN kamu

AddThis Social Bookmark Button


JanGan PerNah BeRuBaH  

Tuesday, February 22, 2011

biarkan waktu teruslah berputar
ku cintai kamu penuh rasa sabar
meski sakit hati ini kau tinggalkan
ku ikhlas tuk bertahan

cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
malah kini kau ucapkan selamat tinggal
membuat keresahan

meninggalkanku tanpa perasaan
hingga ku jatuhkan air mata
kekecewaanku sungguh tak berarah
biarkan ku harus bertahan

jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah
jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah

AddThis Social Bookmark Button


MaaF DaRi HaTi  

Puisi kasih yang kita ukir
Untukmu dan juga untukku
Masih tertulis tetap dihatiku
Walaupun sudah lama berlalu

Cinta kita masih segar dalam ingatan
Aku terlena dikala aku merinduimu
Memori cinta kita takkan ku lupakan
Terasa sentiasa bersamamu

Maafkan aku kerna tak telus
menduakan cinta hati sucimu
andainya aku bisa kembali
kan ku setia untuk selamanya

Usah kau risau setia cintaku
Kerna ku tahu kamu yang terbaik
Takkan bisaku bezakan dirimu
Kerna dirimu hanya untukku

AddThis Social Bookmark Button


Baik Baik Sayang  

Monday, January 3, 2011

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin erti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengakan aku

AddThis Social Bookmark Button


Selamat Tinggal 2010  












Selamat Tinggal 2010 dan Selamat Datang 2011. Segala duka n peristiwa yang kurang enak sepanjang 2010 akan aku lupakan dan tinggalkan jauh dari sudut hati ini terutamanya segala yang berlaku sepanjang hujung tahun 2010. Banyak perkara yang berlaku sehinggakan aku x mampu nk jadi kuat dan telah menjadi selemah lemah manusia untuk hadapi semua itu. Mungkin kerana aku terlalu banyak berfikir sehingga aku x mampu fikir dengan waras..Semoga tahun baru ini kekuatanku akan kembali semula dan akan memulakan kehidupan yang baru. Terima kasih pada DIA yang menjadi kekuatan aku sepanjang perkenalan ini. Terima kasih untuk segala2nya. Akan aku ingat segala kata2nya agar aku tidak seksa hidup n masa depanku sendiri kerana DIA. Tidak lagi menangis dan akan terus kuat untuk diri sendiri. Akan aku ingat semua tu dan akan aku jadikan ia suatu kekuatan buat diri ini.. Dan pesan akhirnya mlm tadi moga esok pagi aku bangun aku akan jadi kuat tanpa air mata untuk terus menyayangi DIA.


honey:-)
Namun ku terlanjur mencintai dirimu

Terlambat bagiku pergi darimu

Bagiku terlalu indah perasaan itu

Tak mudah untukku menjauh darimu

AddThis Social Bookmark Button


Design by Amanda @ Blogger Buster