fun quiz for myspace profile and blog

Lets101 - Online Dating

Kisah Mak II  

Monday, July 6, 2009

Bermula dari hari ini yang tinggal di rumah hanya ayah, mak n abg.. Adik2 aku yang lain semua dh balik Ü masing2.. Sorang kat UUM Kedah dan sorang lagi kat UITM Shah alam.. So sekarang dah xda adk2 aku lagi yang boleh tengok2 kan mak kat umah.. Dah xda adik2 yang boleh tolong mak masak lagi.. Aku pun x pasti mcm mana keadaan mak selepas ini.. Keadaan mak selepas smua anak2 dia tiada di rumah.. Cuma yang ada abang aku aje tapi apalah yang boleh dilakukan oleh seorang lelaki.. Mujur juga abang aku dapat keje dekat2 dengan rumah.. So adalah gak orang yang boleh tengok2 kan mak kat umah.. Kalau x tinggallah mak bdua dengan ayah jer.. Semua yang berlaku ni tentu ada hikmahnya.. Dengan keadaan mak yang begitu n abang pulak dapat keje kat serendah..

...Kesihatan mak masih mcm tu gak.. Xda yang berubah pun.. Sekarang mak berubat dengan ustaz pulak setelah semua kaedah perubatan mak cuba... Tapi mak masih lagi wat terapi kat hospital GH.. Ustaz kata mak terkena buatan orang.. Ada orang tabur benda kat depan umah n mak terpijak.. Tu sebab kaki mak sakit n ayah pulak mukanya berkudis.. Kata orang kayap tapi ustaz kata ayah pun sama terkena jugak tapi ayah xlah seteruk mak... Masa g berubat kat umah ustaz tu, ustaz suruh minum air yang telah ustaz bacakan ayat2 suci al-quran n taburkan garam di dalam bilik air n di luar pagar umah.. Masa pulang dari umah ustaz kaki mak sakit sangat mungkin benda tu melawan kot.. Kesian tengok mak.. Ikutkan mak xlarat nak berjalan atau wat apa2pun.. Tapi maketap kuat untuk lawan semua tu.. Mak tetap g keje walaupun setiap pagi mak bertarung dengan kesakitan yang mak alami.. Waktu maghrib jer kesakitan itu menyerang.. Tapi mak tetap kuat n tabah.. Setiap kali selesai solat mak pasti terbaring.. X mampu nak baca doa dalam keadaan biasa.. Mak bdoa dalam keadaan itu.. Sungguh menyedihkan bila tengok keadaan mak begitu.. Tapi apalah yang mampu aku lakukan? Mak kata mak akan sakit setiap kali nak duduk.. Mak x leh nak duduk lama2.. Kalau mak dah baring tu bila mak nak bangun tu sakit sangat.. X sanggup lagi aku nak tengok keadaan mak berterusan begitu..

Siapalah yang sanggup melakukan perkara sekeji itu? Apalah yang di dengkikan sangat dengan keluarga aku?

honey:-) Ya Allah Ya Tuhanku, aku memohon padamu kembalikan kesembuhan & kesihatan yang baik kepada kedua ibu bapaku.

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Kisah Mak II

  • Islamic_Muslimah
    July 7, 2009 at 11:53 PM  

    Allahuakabar!!
    teruknya keadaan mak skrg...
    aku xdok cuti nak blik..if ada pon bln 8 nnt...harap2 aku x terikat dgn mana2 la agar aku boleh balik jeguk mak...

    Ya Allah, kurniakanlah kesihatan tubuh badan kepada ibu bapa ku, amin...

Design by Amanda @ Blogger Buster